Pomoc

Ogólne

1. Kto może założyć konto w ipakiet.pl?
2. Dlaczego muszę mieć konto ifirma.pl?
3. Jak mogę edytować swoje dane?
4. Kiedy otrzymam fakturę i jak mogę zmienić jej dane?
5. Czy w ramach darmowego hostingu, na mojej stronie będą pojawiały się obce reklamy?

Domeny

6. Czym są domeny?
7. Jak kupić domenę?
8. Domena zajęta – co to znaczy?
9. Czym różni się domena polska od globalnej?
10. Ile domen można zarejestrować?
11. Ile domen jest obsługiwanych w hostingu i co to oznacza?
12. W jaki sposób zarządza się domenami?
13. Co to są rekordy domen?
14. Jak zmienić Abonenta (właściciela) domeny? (cesja)
15. Jak przedłużyć ważność domeny internetowej?
16. Jak dołączyć moją domenę do wykupionego pakietu hostingowego?
17. Jak delegować domenę?
18. Jak przeprowadzić transfer domeny?

Hosting

19. Co to jest hosting i jakie usługi obejmuje?
20. Jak kupić hosting?
21. Jak skorzystać z darmowego okresu próbnego na serwer?
22. Jak długo trwa zakładanie konta hostingowego?
23. Jak skonfigurować swój serwer?
24. Jak mogę założyć i skonfigurować skrzynkę pocztową?
25. Jak zmienić hasło do konta e-mail?
26. Jak utworzyć bazę danych?
27. Jak mogę wygenerować moją własną stronę internetową na hostingu ipakiet.pl?
28. Jak edytować swoją stronę www?
29. W jaki sposób mogę przesłać pliki na moje konto hostingowe za pomocą protokołu SFTP?
30. Jak przedłużyć usługę hostingu?
31. Czy mogę przejść z niższej taryfy hostingu na wyższą?
32. Stopień wykorzystania hostingu – jak go sprawdzić?
33. Jakie są parametry techniczne aplikacji PHP?
34. Jaki jest maksymalny rozmiar pliku w aplikacjach WWW i PHP, jaki można wgrać na hosting użytkownika?
35. Jak utworzyć przekierowanie HTTP?

Reklama

36. Jak się zareklamować?

 

wróć do góry


 

 

1. Kto może założyć konto w ipakiet.pl?

Usługi ipakiet.pl skierowane są do firm prowadzących uproszczoną księgowość, tj. do jednoosobowych działalności gospodarczych oraz spółek cywilnych. Logowanie się do serwisu ipakiet.pl jest możliwe tylko dla klientów serwisu ifirma.pl, którzy mogą użyć swoich danych użytkownika do zalogowania się do ipakiet.pl.

 

wróć do góry


 

 

2. Dlaczego muszę mieć konto ifirma.pl?

ifirma.pl jak i ipakiet.pl są ściśle ze sobą powiązane i stanowią integralną całość. Ścisłe powiązanie tych dwóch usług pozwala na ułatwienie księgowania usług hostingowych, jednocześnie umożliwiając darmowe korzystanie z podstawowych funkcjonalności zarówno ifirma.pl jak i ipakiet.pl. Usługa hostingowa serwisu ipakiet.pl jest znakomitym uzupełnieniem dla firm, które korzystają z usług ifirma.pl.

 

wróć do góry


 

 

3. Jak mogę edytować swoje dane?

Edytować dane można tylko w panelu użytkownika na portalu ifirma.pl.


3ogYkNCs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

Należy się zalogować danymi swojego konta na portalu ifirma.pl i tam klikając w swoją nazwę użytkownika, wejść w opcję edycji konta.


wQYxLsMs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

72w8XC4s320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

Qhmh7fHs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

wróć do góry


 

 

4. Kiedy otrzymam fakturę i jak mogę zmienić jej dane?

Fakturę w formie elektronicznej otrzymuje się po opłaceniu zamówienia. Będzie ona dostępna w panelu użytkownika w zakładce „Zamówienia opłacone” . Faktura ta jest w formacie „.pdf”, więc można łatwo ją przesyłać i np. dodać do swoich faktur w serwisie ifirma.pl.

Wszelkie nieprawidłowości oraz potrzebę zmian danych na fakturze, można również zgłaszać do naszych administratorów – najlepiej za pomocą formularza kontaktowego ze strony: https://www.ipakiet.pl/kontakt lub też na bok@ipakiet.pl.

 

wróć do góry


 

 

5. Czy w ramach darmowego hostingu, na mojej stronie będą pojawiały się jakiekolwiek reklamy?

Nie. Tylko użytkownik będzie mógł zdecydować się na dodanie reklam na własnej stronie.

wróć do góry


 

 

Domeny

 

 

6. Czym są domeny?

W największym skrócie, jest to unikalny adres strony www, wpisywany np. w pasku przeglądarki internetowej, a prowadzący nas na określoną witrynę www. Dobrym przykładem domeny jest ipakiet.pl. W skład budowy domeny wchodzą dwie części – jej nazwa (ipakiet) i rozszerzenie (.pl). Przedrostek „www” w adresie jest dołączany automatycznie przez serwer sieciowy i nie jest częścią nazwy domeny.

Nie można używać wybranej nazwy domeny, dopóki nie jest ona zarejestrowana. Nie można zarejestrować nazwy domeny już istniejącej i zarejestrowanej przez kogoś innego. Samo wykupienie domeny zwykle nie jest wystarczające, potrzebny jest serwis, na którym umieścimy stronę www pod zarezerwowaną przez nas nazwą. Usługa taka zwana jest hostingiem.

 

wróć do góry


 

 

7. Jak kupić domenę?

Aby kupić domenę, kliknij w ikonę z napisem „Domeny”.


q2Xb45fs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

Tutaj wpisujemy w tabeli „Wyszukaj i zarejestruj swoją domenę” nazwę naszej domeny, wybieramy interesujące nas rozszerzenie domeny (.pl , .com lub inne dostępne w rozwijanym menu), a następnie klikamy przycisk „Szukaj”. Jeżeli nazwa naszej domeny będzie dostępna, zostaniemy powiadomieni o tym stosownym komunikatem oraz będziemy mieli możliwość wyboru dodatkowych rozszerzeń do niej. Po zaznaczeniu maksymalnie 10 interesujących nas rozszerzeń, u dołu strony klikamy przycisk „Zatwierdź”.


j8GEADks320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

W tym miejscu możemy skorzystać z usług hostingowych lub po prostu pominąć ten krok, korzystając z przycisku „Pomiń wybór hostingu”. Tym razem pomijamy wybieranie pakietów hostingowych.


2015-01-08 15_39_51-s320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

Na następnym ekranie będziemy mogli wybrać okres, na jaki chcemy wykupić domenę. Będziemy mogli również usunąć część lub całość zamówienia, z którego chcemy zrezygnować.


2015-01-08 15_47_45-ipakiet.pl_ Twój koszyk - Internet Explorers320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

Kolejny ekran pokaże nam podsumowanie naszych zakupów, wraz ze wstępnie uzupełnionymi danymi kontaktowymi podanymi wcześniej przy rejestracji konta. Możemy również podać zupełnie inne dane jako „Kontakt techniczny” (w przypadku, gdy obsługę konta zlecamy komuś innemu). Następnie potwierdzamy zapoznanie się z regulaminem ipakiet.pl zaznaczając odpowiednią kratkę i, za pomocą przycisku „Potwierdź zamówienie”, przechodzimy do następnego kroku.


p0Gmf1Is320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

Na następnym ekranie jesteśmy informowani o skutecznym złożeniu zamówienia (otrzymujemy jego numer), oraz o fakcie przyjęcia go do realizacji.

Gratulacje! Właśnie zostałeś właścicielem domeny!


0P2OCH6s320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

wróć do góry


 

 

8. Domena zajęta – co to znaczy?

Domena może być zajęta, gdy jest aktualnie przez kogoś zarezerwowana lub już wykupiona. Ze względu na to, że nie może być dwóch domen o tej samej nazwie, nie będzie możliwe wykupienie domeny już zajętej.

wróć do góry


 

 

9. Czym różni się domena polska od globalnej?

Domeny polskie z rozszerzeniem „.pl” są obsługiwane przez NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa). Ta instytucja jest odpowiedzialna za ich skuteczną rejestrację. Domeny polskie są ściśle powiązane w swoim znaczeniu z terytorium Polski, i są z tego powodu unikalne. Domeny globalne nie są powiązane z nazwą kraju pochodzenia, a ich rozszerzenia zwykle sugerują profil działalności. Przykładem są między innymi:

 

wróć do góry


 

 

10. Ile domen można zarejestrować?

Przy wyborze domen za pomocą serwisu ipakiet.pl można zarejestrować maksymalnie 10 domen (w jednym zamówieniu). Operację tę można oczywiście powtarzać. Należy jedynie wziąć pod uwagę ilość domen, które obsługuje wybrany hosting. Jeśli wyczerpie się limit obsługi domen, należy wykupić kolejną usługę hostingu. Do dyspozycji oddajemy natomiast wiele rozszerzeń domeny, w tym: domenę polską (.pl), domeny lokalne (np. wroc.pl), lub domeny globalne (np. .biz, .com). Dajemy również dostęp do domeny technicznej z rozszerzeniem .ipkt.pl.

wróć do góry


 

 

11. Ile domen jest obsługiwanych w hostingu i co to oznacza?

Ilość domen obsługiwanych zależy od wybranego pakietu hostingowego. Może to być 1, 60, bądź 180 domen. Oznacza to ilość domen, które można przypisać do danego pakietu hostingowego – cały proces polega na serwowaniu danych pod domeną z przestrzeni dyskowej tego pakietu, tworzony jest vhost (host wirtualny). Istotne jest, by przy wyborze interesującej nas opcji sprawdzić czy wybrany pakiet zapewni obsługę planowanej ilości domen. Pakiety można rozszerzać, w miarę rosnących potrzeb.

wróć do góry


 

 

12. W jaki sposób zarządza się domenami?

Najprostszym sposobem zarządzania domenami jest ich kupno, cedowanie lub transfer.

Kupno domeny – a dokładniej zarezerwowanie jej nazwy wraz ze specyficznym rozszerzeniem (np. ipakiet.pl, mojastrona.org, szkoła.edu) na wybrany okres (od roku do np. 10 lat). Za pośrednictwem ipakiet.pl można zakupić prawa do domen polskich (.pl, com.pl), w tym również regionalnych (np. .wroclaw.pl, .zielonagora.pl) oraz domen globalnych (.com, .edu, .info).

Cesja domeny – jest to zmiana podmiotu, który zarezerwował domenę. Innymi słowy jest to rejestracja przeniesienia praw związanych z zarezerwowaną nazwą domeny na kogoś innego. Oprócz umowy kupna/sprzedaży/cesji lub podobnej, potrzebne jest powiadomienie Rejestratora domeny o zmianie jej właściciela w celu uaktualnienia rejestrów – na chwilę obecną nie istnieje możliwość własnoręcznego wykonania cesji – należy zgłosić to do nas ( https://www.ipakiet.pl/kontakt/ ).

Transfer domeny – jest to zmiana Rejestratora danej domeny, czyli firmy zajmującej się obsługą domeny (techniczną oraz finansową). Przy transferze domeny nie zmieniają się dane podmiotu który rezerwował (kupował) domenę. Zmienia się jedynie adres serwera, na którym domena jest aktywna oraz nazwa instytucji będącej jego właścicielem.

Transfer domeny zagranicznej różni się tym od transferu domeny krajowej, że wymagane jest opłacenie przedłużenia domeny za okres jednego roku.

 

 

wróć do góry


 

 

13. Co to sa rekordy domen?

DNS (Domain Names System) – system serwerów przechowujący dane na temat adresów domen. Serwery te są odpowiedzialne za wewnętrzne tłumaczenie między sobą łatwych do zapamiętania przez ludzi nazw witryn internetowych (np. ipakiet.pl) na ciąg znaków cyfrowych składających się na nr IP (np. 91.195.27.200).

Rekordy domen – zapisy umożliwiające konfigurację „ruchu” w Twojej domenie. Za pośrednictwem panelu użytkownika ipakiet.pl można te zapisy zmieniać. Aby to zrobić, należy się zalogować na swoje konto, a następnie z panelu po lewej stronie wybrać „Domeny”. W tabeli z interesującą nas domeną znajduje się kolumna „Opcje”, w której należy kliknąć przycisk „Konfiguruj”.

fOykrJcs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

Zostaniemy przeniesieni na stronę konfiguracyjną domeny, gdzie możemy zmieniać następujące rekordy:

kOTj1ins320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

A – adres IPv4. Nazwie Twojej domeny jest przypisywany adres IPv4, przez co inne serwery mogą ją z łatwością odnaleźć.

CNAME – alias do innego hosta. Ujmując najkrócej – przypisywanie innych domen (w tym również subdomen) do adresu IPv4 skojarzonego z Twoją domeną. Funkcjonalność przydatna w przypadku subdomen (np. „wroc.nazwadomeny.org”, czy „blizniaki.nazwadomeny.pl”) oraz gdy użytkownik życzy sobie, by więcej niż jedna domena prowadziła do jego domeny głównej (np. główna domena to „nazwadomeny.org”, a dodatkowe nazwy domen prowadzące do tej samej nazwy to „budowadomow.info”, „budujmyrazem.com.pl”, „pieknydomek.wroc.pl”. Wpisanie którejkolwiek z domen w przeglądarce spowoduje wyświetlenie treści z głównej strony, czyli „nazwadomeny.org”).

MX – adres serwera poczty. Rekord ten umożliwia przekierowanie poczty e-mail z adresu skojarzonego z Twoją domeną, na dowolny inny. Przykład: przy domenie założony jest adres mail „biuro@nazwadomeny.org”. Rekord MX ma wartość „sluzbowe@obcapoczta.com”. W tym przypadku, wszystkie wiadomości skierowane pod adres „biuro@nazwadomeny.org” będą przekierowane na adres „sluzbowe@obcapoczta.pl”.

NS – rekordy serwerów nazw. Określają, które serwery przekazują informacje na temat domeny z systemu DNS. Zwykle istnieje podstawowy i dodatkowy rekord serwera nazw dla domeny. Można skonfigurować rekordy NS tak, aby wskazywały serwery ipakiet.pl w przypadku zapytań DNS, będąc jednocześnie u zewnętrznego rejestratora. Rekordy te wykorzystuje się również w przypadku potrzeby przekierowania subdomeny na inne serwery nazw, aniżeli dla domeny głównej.

TXT – pole tekstowe, umożliwiające dołączenie dowolnego tekstu do rekordu Twojej domeny. W praktyce jest często wykorzystywane np. w celu zweryfikowania praw własności do domeny w aplikacjach Google.

 

wróć do góry


 

 

14. Jak zmienić Abonenta (właściciela) domeny? (cesja)

Do zmiany właściciela domeny niezbędny będzie kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta (BOK). Aby całość procedury przebiegła pomyślnie, należy zalogować się na swoje konto, następnie, z panelu po lewej stronie, wybrać „Domeny”„Konfiguruj” ➡ użyć przycisku „Pobierz” przy pozycji „Authinfo” uzyskać niezbędne, poufne dane konieczne w celu dokonania cesji domeny.


pp5iF2bs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

Po powtórnym uwierzytelnieniu użytkownika, w pozycji „Authinfo” znajdziemy zakodowany ciąg znaków, który będzie konieczny do późniejszego przekazania obsłudze BOK. Następnie klikamy na przycisk „Sceduj”, co spowoduje otwarcie domyślnego programu pocztowego, w celu mailowego poinformowania BOK o potrzebie dokonania cesji (można też wysłać maila na adres powerhosting@power.com.pl). Specjalista z BOK skontaktuje się z Tobą i poprowadzi przez resztę procedury (wymagane będą takie dane jak: nazwa podmiotu przejmującego domenę, adres, dane kontaktowe, itp.).

 

wróć do góry


 

 

15. Jak przedłużyć ważność domeny internetowej?

Przedłużenie ważności domeny internetowej gwarantuje nam rezerwację jej nazwy na określony okres. Aby wykupić domenę na następne lata za pośrednictwem usługi ipakiet.pl, należy zalogować się na swoje konto, a następnie kliknąć „Domeny” w panelu po lewej stronie. Tam, w zależności, czy chcemy przedłużyć domenę krajową, czy międzynarodową, należy zwrócić uwagę na odpowiednie tabele. W naszym przypadku przedłużymy domenę krajową – klikamy przycisk „Przedłuż ważność” w kolumnie „Opcje„, w tabeli „Domeny krajowe”.


2015-01-09-10_56_53-320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

Na następnej stronie możemy przedłużyć ważność domeny o określoną liczbę lat. Możemy też usunąć część lub całość zamówienia. Po wybraniu interesujących nas opcji, zatwierdzamy przyciskiem „Złóż zamówienie”.


2015-01-09-10_59_00-ipakiet_pl_-Twój-koszyk-Internet-Explorer
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

Kolejne kroki są identyczne jak przy zamawianiu domeny (punkt 7. powyżej).

 

wróć do góry


 

 

16. Jak dołączyć moją domenę do wykupionego pakietu hostingowego?

Zaloguj się na konto, a następnie, z panelu po lewej stronie, wybierz „Pakiety hostingowe” oraz przycisk „Skojarz domeny” w tabeli „Twoje pakiety hostingowe”.


MaosrGDs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

Następnie wybieramy domenę, którą chcemy podłączyć pod wybrany z rozwijanego menu hosting. Swój wybór zatwierdzamy przyciskiem „Skojarz wybrane”.


VTmyzrrs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

O udanej zmianie konfiguracji zostaniemy powiadomieni stosownym komunikatem, a domeny wraz z hostingami, do których są przypisane, zobaczymy klikając na ikonkę „Domeny” w panelu po lewej stronie.


9kegx3vs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

VEXKFxXs320
Zobacz powiększenie w nowej zakładce

 

wróć do góry


 

17. Jak delegować domenę?

Dla klientów posiadających domeny u innych operatorów, a chcących korzystać z naszego hostingu dajemy możliwość delegacji domen. Można ją wykonać w kilku prostych krokach – wykupić pakiet hostingowy, bądź – jeśli się już go posiada – wybrać zakładkę „Pakiety hostingowe”. Następnym krokiem jest wybranie z kolumny „Dodatkowe informacje” menu rozwijanego (symbol V), a dalej „Deleguj domenę”. Teraz pozostało jedynie ustawić serwery DNS na ipakietowe, czyli ns1.ipakiet.pl i ns2.ipakiet.pl oraz wpisać nazwę domeny. Po maksymalnie 30 minutach od wciśnięcia przycisku „Wybierz domenę” zostanie ona delegowana.

 

 

wróć do góry


 

18. Jak przeprowadzić transfer domeny?

Transfer domeny do serwisu ipakiet.pl można rozbić na 2 części – transfer domen polskich i globalnych.

W tym pierwszym przypadku sprawa jest prosta – należy posiadać kod AuthInfo uzyskany od poprzedniego operatora, a następnie zalogować się do swojego konta. Wybieramy zakładkę „Przenieś domenę”, następnie wypełniamy pola domena i AuthInfo. Na koniec wybieramy, czy domena ma być hostowana na dotychczasowych serwerach (zewnętrzne serwery DNS), czy na naszym serwerze (serwery DNS ipakiet). Po zatwierdzeniu, na mail, który podano jako kontaktowy przy rejestracji domeny przyjdzie mail z prośbą o potwierdzenie transferu. Ostatnim krokiem jest oczekiwanie na wykonanie samej operacji transferu. Sama domena zostanie przeniesiona w przeciągu 30 minut. Natomiast zmiana serwera hostingowego może potrwać dłużej, nawet do 48h. Po tej operacji ipakiet będzie zajmował się sprawami dotyczącymi domeny oraz informował o wszelkich zmianach i terminach ważności jej dotyczących.

Jedynym obostrzeniem transferu domen polskich jest to, że można wykonać go najwcześniej 5 dni po dacie poprzedniego transferu, bądź rejestracji.

Troszkę więcej zachodu jest przy transferze domen globalnych. Początek wygląda tak samo – należy pozyskać kod AuthInfo od operatora, a następnie wybrać zakładkę „Przenieś domenę” w panelu użytkownika. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy domeny i wybór, gdzie ma być hostowana. W tym miejscu zaczynają się różnice – przed transferem należy bowiem przedłużyć domenę o rok, w związku z czym należy wpisać kod AuthInfo i zatwierdzić zamówienie usługi. Po tym trzeba dokonać płatności – w naszym przypadku z pomocą tpay.com. Następnie na adres techniczny domeny zostanie wysłany mail z prośbą o potwierdzenie transferu. Po wciśnięciu linka zostanie wysłana informacja do poprzedniego operatora z prośbą o przeniesienie. Czas oczekiwania na zatwierdzenie takiej prośby wynosi zazwyczaj kilka dni i jest zależny od operatora. Po zatwierdzeniu transferu nasi admini muszą jeszcze zaakceptować cały proces, po czym domena pojawi się w panelu użytkownika.

Istnieje kilka obostrzeń dotyczących transferu domen globalnych:

  • Domena nie może wygasnąć
  • Transferu można dokonać najpóźniej na 61 dni przed datą wygaśnięcia i najwcześniej 61 dni po zarejestrowania domeny
  • Transfer jest też możliwy dopiero 46 dni po ostatnim odnowieniu domeny
  •  

     

    wróć do góry


     

     

    Hosting

     

     

    19. Co to jest hosting i jakie usługi obejmuje?

    Hosting jest – najprościej rzecz ujmując – udostępnianiem przez usługodawcę miejsca na dysku serwera (np. na stronę www, sklep internetowy czy zwykłego bloga), stałej łączności serwera z Internetem oraz określonej ilości i przepustowości danych (prędkość łącza i ewentualny limit danych do przesłania miesięcznie) wraz z gwarancją ciągłości i niezawodności powyższych usług. Hosting w ramach ipakiet.pl oferuje również własną, darmową domenę (w ramach domeny ipkt.pl), jak również możliwość uruchomienia własnej bazy danych SQL czy własnego adresu e-mail.

     

     

    wróć do góry


     

     

    20. Jak kupić hosting?

    Najprostszym sposobem na wykupienie usługi hostingowej jest zalogowanie się na swoje konto, a następnie kliknięcie (na panelu po lewej stronie) w ikonkę z napisem „Pakiety hostingowe”.


    F1i5Nbvs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Po wybraniu przycisku „Dodaj nowy pakiet” jesteśmy przenoszeni na stronę wyboru pakietów hostingowych. Po dokonaniu naszego wyboru korzystamy z przycisku „Zatwierdź”.


    6d1TZPHs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    W następnym kroku wybieramy nazwę naszej domeny technicznej. Używamy przycisku „Szukaj”, aby sprawdzić jej dostępność. Jest ona darmowa i jest zawsze tworzona wraz z pakietem hostingowym. Następnie konfigurujemy hasło dla naszego konta SFTP, które będzie umożliwiało m. in. wgranie plików strony internetowej dla naszej darmowej domeny. Po uzupełnieniu wymaganych pól wybieramy „Zatwierdź”.


    EAnZyoqs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Na tym ekranie widzimy podsumowanie wcześniejszych wyborów. Jeżeli istnieje taka potrzeba, możemy zrezygnować z część zamówienia (wybierając przycisk „Usuń”), a nawet wyczyścić cały koszyk zamówień. Po zweryfikowaniu zamówienia korzystamy z przycisku „Złóż zamówienie”.


    0olqrRKs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Kolejny ekran pokaże nam podsumowanie naszych zakupów wraz z wstępnie uzupełnionymi danymi kontaktowymi, podanymi wcześniej przy rejestracji konta. Możemy również podać zupełnie inne dane jako „Kontakt techniczny”. Następnie potwierdzamy fakt zapoznania się z regulaminem ipakiet.pl zaznaczając odpowiednią kratkę i za pomocą przycisku „Potwierdź zamówienie” przechodzimy do następnego kroku.


    MJ3IsGQs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Na następnym ekranie jesteśmy informowani o skutecznym złożeniu zamówienia (otrzymujemy jego numer), oraz o fakcie przyjęcia go do realizacji.

    Gratulacje! Właśnie zostałeś właścicielem hostingu!


    uMhVPyOs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    wróć do góry


     

     

    21. Jak skorzystać z darmowego okresu próbnego na serwer?

    Aby skorzystać z okresu próbnego na serwer, po prostu wybierz płatny pakiet, który chciałbyś przetestować, złóż zamówienie, a następnie korzystaj z niego za darmo przez kolejne dwa tygodnie. Po tym czasie opłać należności, aby zachować rozszerzone funkcjonalności. Jeżeli tego nie zrobisz, nie zostaniesz obciążony żadnymi kosztami, natomiast Twój pakiet hostingowy zostanie przekształcony w ograniczoną, darmową wersję serwisu.

    Uwaga!

    Możesz wypróbować za darmo płatny pakiet hostingowy, ale nie rejestrację płatnej domeny. Możesz natomiast używać domeny technicznej z rozszerzeniem .ipkt.pl zupełnie bez opłat.

    wróć do góry


     

     

    22. Jak długo trwa zakładanie konta hostingowego?

    Zakładanie darmowego hostingu, bądź dwutygodniowej wersji próbnej płatnego hostingu, trwa kilka minut. Najdłuższą częścią jest uzupełnianie wymaganych danych, które zwykle nie zajmuje więcej jak dwie do czterech minut. Samo uruchomienie usługi hostingowej, wraz z jej konfiguracją i przygotowaniem dla użytkownika, trwa zwykle poniżej minuty.

    wróć do góry


     

     

    23. Jak skonfigurować swój serwer

    Gdy mamy już zakupioną usługę hostingu, możemy skonfigurować nasz serwer i powiązane z nim usługi z panelu na koncie użytkownika.

     

    — Usługa Pakiety hostingowe

    Klikamy na ikonkę z napisem „Pakiety hostingowe” ➡ wyświetlają się wszystkie wykupione przez nas pakiety hostingowe.


    XcDrkyKs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    W kolumnie „Dodatkowe informacje” umieszczone są opcje:

     


    Fo8q5bCs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    — Usługa Konta e-mail


    T98XTQKs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    W tym miejscu możemy utworzyć swoje własne konto e-mail przypisane do domeny, a później zarządzać nim za pomocą opcji dostępnych po kliknięciu w odpowiednią ikonkę w kolumnie „Dodatkowe informacje”.


    OrJ8p3os320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     


    CE5pPYes320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

     

    — Usługa Bazy danych

     


    B25XXazs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    W tym miejscu możemy utworzyć, a później zarządzać istniejącymi bazami danych.


    5CndZdls320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    — Usługa Konta SFTP

    Konta SFTP (Secure File Transfer Protocol – bezpieczny protokół transferu plików) są domyślnie tworzone wraz z uruchomieniem hostingu. Konta domyślnie utworzone wraz z hostingiem są usuwane dopiero z usunięciem hostingu. Użytkownik nie może samodzielnie usunąć tego konta (ponieważ są na nim pliki strony internetowej użytkownika. Nie byłoby możliwości ponownego przypisania konta SFTP jako głównego, w ramach hostingu wybranej domeny). Natomiast można samodzielnie stworzyć kolejne konta SFTP i zarządzać nimi według uznania, w tym również kasować ich zawartość lub nawet całość konta. Opcje przypisane do kont SFTP umożliwiają zmianę hasła lub usunięcie konta, o ile zostało ono utworzone dodatkowo przez użytkownika.


    R20XgEBs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    — Usługa Przekierowanie HTTP

    Opcja ta pozwala przekierować ruch z wybranego przez nas hostingu i domeny, na inny. Dzięki tej funkcji możemy przekierować ruch z kilku domen na jedną, bez potrzeby stosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych.


    fOmjtabs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    wróć do góry


     

     

    24. Jak mogę założyć i skonfigurować skrzynkę pocztową?

    A. Należy mieć wykupiony przynajmniej jeden hosting z domeną, na podstawie czego możemy założyć i skonfigurować naszą skrzynkę mailową.

    B. W panelu użytkownika, po lewej stronie, należy wybrać „Pakiety hostingowe”, a następnie, w tabeli „Konta e-mail” kliknąć przycisk „Dodaj nowe konto email”.

    2Pk1bmBs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    C. Na następnej stronie należy wybrać hosting, na którym będzie działał nasz adres mailowy.

    Rur2PM8s320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    D. Teraz wybieramy domenę, na której będzie oparty adres naszego nowego maila.

    ASGBevSs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    E. Ustalamy własny login i hasło. Następnie zatwierdzamy nasz wybór przyciskiem „Zatwierdź”.

    UbOVI5Dwtfs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    F. Po krótkiej chwili nasza nowa skrzynka pocztowa pojawi się w tabeli „Konta e-mail”. Należy poczekać, aż „Status usługi” zmieni się ze „Zlecenie utworzenia w trakcie realizacji” na „OK”. Zwykle wystarczy kilkanaście sekund. Aby sprawdzić status najszybciej, można odświeżyć stronę.

    ZknzmmXs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    G. Aby uzyskać dostęp do nowej skrzynki pocztowej, można skorzystać z usługi webmail klikając na ikonkę w kolumnie „Dodatkowe informacje”, a następnie na przycisk „Dostęp”.

    1Nzr8oes320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    H. Gdy pojawi nam się nowe okno, klikamy prawym przyciskiem myszy na niebieski przycisk (na górze) i wybieramy „Otwórz link w nowej karcie”.

    4UnyROts320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    I. Za pomocą loginu i hasła wchodzimy na swoją nową skrzynkę email.

    Uwaga!
    Serwis ipakiet.pl nie obsługuje protokołu POP3! Należy wziąć to pod uwagę przy konfiguracji skrzynki pocztowej.

     

    wróć do góry


     

     

    25. Jak zmienić hasło do konta e-mail?

    Aby zmienić hasło w skrzynce pocztowej przypisanej do domeny, należy się zalogować na konto użytkownika, następnie, z panelu po lewej stronie, wybrać „Pakiety hostingowe”. W tabeli „Konta e-mail” należy kliknąć w ikonkę, w kolumnie „Dodatkowe informacje” przy koncie e-mail, do którego chcemy zmienić hasło. Z rozwiniętego menu wybieramy opcję „Zmień hasło”.


    MrP1HwCs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Zostaniemy przekierowani na stronę umożliwiającą nam ustawienie nowego hasła. Po zatwierdzeniu nowego hasła należy poczekać, aż w tabeli „Konta e-mail”, w kolumnie „Status usługi” ponownie będzie widoczne „OK”.


    8HdVwJ6s320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    wróć do góry


     

     

    26. Jak utworzyć bazę danych?

    Będąc zalogowanym na swoim koncie ipakiet.pl, na panelu po lewej stronie klikamy w ikonkę z napisem „Pakiety hostingowe”, a następnie, poniżej, w opcję „Bazy danych”. W tabelce klikamy przycisk „Dodaj nową bazę”.


    ko7XzBXs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Na kolejnej stronie będziemy proszeni o wybór hostingu, w którym chcemy utworzyć naszą bazę danych. Robimy to i „zatwierdzamy”.


    E3y9Ptjs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    O udanym zakończeniu wymaganych czynności zostaniemy poinformowani stosownym komunikatem.


    sASbw8As320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Nowa baza danych jest w trakcie tworzenia. Już po kilkunastu sekundach można odświeżyć stronę, aby zobaczyć, że „Status usługi” zmienił się na „OK”, a nasza baza danych jest gotowa.


    N3ukcI3s320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    wróć do góry


     

     

    27. Jak mogę wygenerować moją własną stronę internetową na hostingu ipakiet.pl?

    Aby stworzyć własną stronę www, zaloguj się do swojego konta i wybierz (z menu po lewej) ikonkę „Generator stron”.

     

    Krok [1] Stworzenie projektu

    Pierwszym krokiem, który należy wykonać jest utworzenie projektu. Wystarczy wpisać nazwę i wcisnąć przycisk „Dodaj„. Należy przy tym pamiętać, aby w nazwie znajdowały się tylko znaki alfabetu angielskiego, cyfry lub znaki ” _ ” oraz ” – „.

    O utworzeniu projektu zostaniemy poinformowani w komunikacie.

     

    Krok [2] Temat graficzny

    Zacznij od wyboru tzw. tematu graficznego, czyli tego, jak „opakowana” będzie Twoja strona. Tematy różnią się sposobem wyświetlania logo firmy, umiejscowieniem grafiki i wieloma innymi rzeczami. Najłatwiej wybrać oglądając przykładowe strony stworzone na podstawie danego tematu. Można to zrobić za pomocą przycisku „Zobacz przykład” .

    Kiedy już wybierzesz najlepszy dla siebie temat, zjedź na dół i wciśnij przycisk „Następny krok„.

    Krok [3] O projekcie

    W tym miejscu możesz wpisać nazwę swojej firmy. Zależnie od wybranego tematu pojawi się ono w różnych miejscach. Dodatkowo możesz opatrzyć nazwę firmy swoim firmowym logo. Po prostu wciśnij przycisk „Przeglądaj„, wybierz plik graficzny ze swoim logo, a następnie użyj edytora grafiki, aby jak najlepiej wyeksponować interesujący Ciebie fragment.

    Po wszystkim zatwierdź zmiany przyciskiem „Następny krok„.

     

    Krok [4] Formularz kontaktowy

    W tym momencie masz wybór – możesz dodać formularz kontaktowy, aby Twoi Klienci mogli łatwo się z Tobą kontaktować, albo pozostawić tę część pustą. Możesz w każdej chwili wrócić i zmienić swoją decyzję.

    To samo dotyczy danych kontaktowych, jakie chciałbyś udostępniać – możesz zrobić to automatycznie – używając do tego danych użytych przy rejestracji konta, bądź wpisać zmienione dane.

    Po wyborze i ustawieniu odpowiednich parametrów wciśnij przycisk „Następny krok„.

     

    Krok [5] Podstrony

    Jeśli chcesz, aby Twoja strona składała się z większej ilości podstron, tutaj możesz je dodać. Panuje tutaj pełna dowolność – możesz ustawiać podstrony jak chcesz, zmieniać ich nazwy, a także kasować – wyjątkiem jest tutaj strona główna, którą możesz tylko edytować – włącznie z nazwą.

    Do każdej strony możesz łatwo dodać tekst, obrazki, a nawet filmy. Dostępne są także takie narzędzia jak „karuzela”, czyli zbiór obrazków aktywnie zmieniających się na stronie. W każdej chwili możesz też podejrzeć efekt swoich działań za pomocą przycisku „podgląd„. Dzięki temu szybko i bezboleśnie utworzysz i poprawisz stronę tak, jak tylko zapragniesz.

    Po dodaniu wszystkich potrzebnych Tobie podstron użyj przycisku „Opublikuj projekt„, aby przejść do ostatniego menu.

     

    Krok [6] Publikowanie projektu

    Teraz pozostaje jedynie wybranie domeny, na której chcesz opublikować dany projekt. Upewnij się, że domena, na której to zrobisz jest pusta, bądź jeżeli nie, to że dane, które mogą zostać utracone nie są już Ci potrzebne.

    Po wyborze odpowiedniej domeny wciśnij przycisk „Opublikuj projekt

    Gratulacje! O poprawnym utworzeniu własnej strony www zostaniesz powiadomiony stosownym komunikatem. Na koniec możesz szybko przejść na swoją stronę za pomocą przycisku „Zobacz swoją stronę” lub poprawić/zmienić dane przyciskiem „Przejdź do edycji projektu„.

    Uwaga! Projekt można publikować na dowolnej liczbie stron WWW.

     

    wróć do góry


     

     

    28. Jak edytować swoją stronę www?

    Edycja jest podobna do tworzenia strony. Wystarczy wybrać  projekt, który chcemy edytować, wcisnąć przycisk „Edytuja pojawi się ekran zarządzania podstronami WWW. Za pomocą przycisków można zmieniać temat, wybrać inne/skasować logo, zmienić nazwę firmy, dodać/usunąć formularz kontaktowy, bądź też edytować dane znajdujące się w którymkolwiek miejscu.

    Należy pamiętać, że edytując projekt nie zmienia się bezpośrednio samej strony, ale projekt, który został tam użyty. Dopiero publikując nowy projekt na tej samej stronie zmiany zostaną tam wgrane.

    Warto również mieć na uwadze, że zmiany wprowadzone do projektu po zapisaniu są nieodwracalne, więc jeśli chcesz użyć tego samego projektu na innych stronach, zrób to najpierw, a edycję zostaw na później.

     

    wróć do góry


     

     

    29. W jaki sposób mogę przesłać pliki na moje konto hostingowe za pomocą protokołu SFTP?

    Jest wiele darmowych aplikacji obsługujących protokół SFTP. Jednym z popularnych klientów SFTP na Windows jest WinSCP (http://winscp.net/eng/docs/lang:pl) i właśnie za jego pomocą opiszemy procedurę logowania na swoje konto SFTP i przesyłania plików.

    Gdy już mamy ściągnięty i zainstalowany program WinSCP, uruchamiamy go. Na potrzeby tego tutoriala wykorzystujemy program w wersji 5.5.6 (Build 4746).


    IekaB8Ns320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    zsYwK4xs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Logujemy się na konto w ipakiet.pl, ponieważ znajdziemy tam niezbędne nam dane. W panelu po lewej klikamy „Pakiety hostingowe”, a następnie przewijamy stronę w dół do pozycji „Konta SFTP”.


    PHMIaZXs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Wpisujemy do programu „Domenę” jako „Nazwa hosta” (w naszym przypadku „biznespro.ipkt.pl”), oraz „Konto” jako „Nazwa użytkownika” (w naszym przypadku „aaox_biznespro”). Pole „Hasło” uzupełniamy hasłem podanym przy zakładaniu hostingu. Numeru portu nie zmieniamy. Gdy wszystkie niezbędne pola zostały wypełnione, klikamy na przycisk „Logowanie”.


    T8JAkOds320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Jeżeli nie pamiętamy hasła, bądź po prostu chcemy je zmienić, zawsze możemy skorzystać z opcji „Zmień hasło” po prawej stronie tabeli „Konta SFTP”, w kolumnie „Akcje”.


    gXitEF8s320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Gdy pojawi się komunikat o braku klucza serwera w pamięci, ufamy odciskowi palca serwera i klikamy „Tak”.


    2014-12-31 13_07_12-Ostrzeżenies320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Po krótkiej chwili zostajemy zalogowani na nasz serwer SFTP. Warto zauważyć, że widoczne tu będą wszystkie nasze domeny w hostingu (jako foldery), do których możemy zajrzeć, ale nie mamy na tym poziomie praw do zapisu w nich.


    Aa2aNfws320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Prawa zapisu przysługują nam dopiero w katalogu o dwa poziomy niżej, nazwanego „www”. Żeby być pewnym, że jesteśmy „na miejscu”, musi być widoczny katalog o nazwie „public_html”, w którym jest umieszczona tymczasowa (lub wygenerowana) strona internetowa. Jest to miejsce, w którym możemy przechowywać swoje pliki, które nie są częścią strony www – nie będą one widoczne dla osób postronnych.


    73wl0aLs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Żeby wgrać pliki własnej strony internetowej, należy wejść w katalog „public_html” i tam je umieścić. Należy zwrócić uwagę na to, aby zbyt dużymi rozmiarami plików nie zablokować działania strony WWW – mamy wykupioną ograniczoną ilość miejsca na serwerze.


    Cb8dh1zs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Uwaga!
    Katalog „public_html” nie jest zabezpieczony przed przypadkowym skasowaniem! Należy uważać przy operacjach dodawania i usuwania swoich plików, które nie mają być częścią strony www, a mają być przechowywane w tym samym katalogu, w którym umieszczony jest „public_html” (w naszym przypadku katalog „www/darmowadomenatechniczna/www”).

    wróć do góry


     

     

    30. Jak przedłużyć usługę hostingu?

    Usługę hostingu można w bardzo prosty sposób przedłużyć na kolejne lata. Wystarczy zalogować się jako użytkownik na ipakiet.pl, a następnie, z panelu po lewej stronie, wybrać „Pakiety hostingowe”. Przy hostingu, który chcemy przedłużyć, należy, w kolumnie „Dodatkowe informacje”, kliknąć odpowiednią ikonkę. Pojawi się menu z opcjami, w tym m. in. z przyciskiem „Przedłuż”, po kliknięciu którego zostaniemy przeniesieni na stronę, gdzie będziemy mogli złożyć zamówienie.


    HSWbbBNs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Dalsze kroki wykonujemy tak samo, jak przy zakupie hostingu (punkt 20. powyżej).

    wróć do góry


     

     

    31. Czy mogę przejść z niższej taryfy hostingu na wyższą?

    Przejście z niższej taryfy hostingowej do wyższej jest bardzo łatwe. Wystarczy być zalogowanym na swoim koncie, wejść w „Pakiety hostingowe” za pomocą opcji w panelu po lewej stronie, a następnie w tabeli „Twoje pakiety hostingowe”, w kolumnie „Dodatkowe informacje” kliknąć widoczną ikonkę w wierszu z hostingiem, który chcemy rozszerzyć o dodatkowe usługi. W rozwiniętym menu, należy wybrać opcję „Rozszerz”.


    2UqXnZLs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Następnie na stronie z wyszczególnionymi możliwymi opcjami rozszerzenia wybieramy tą nas interesującą i klikamy przycisk „Zatwierdź”.


    3dCu4ezs320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Zostaniemy przekierowani do strony pozwalającej zatwierdzić zamówienie, dokładnie tak samo, jak przy zakładaniu nowego hostingu.

     


    cwPqwNes320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

    Teraz możemy nadać nazwę swojej bazie danych oraz ustawić dla niej hasło. Konfigurację potwierdzamy przyciskiem „Zatwierdź”.


    capg6Yps320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    wróć do góry


     

     

    32. Stopień wykorzystania hostingu – jak go sprawdzić?

    O stopniu wykorzystania hostingu jesteś informowany za każdym razem, gdy logujesz się na własne konto. Na głównej stronie, po zalogowaniu, są widoczne wykresy pokazujące stan zużycia przydzielonych zasobów, wraz z przejrzystą informacją o wszystkich Twoich hostingach.


    mSqGCIss320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    Po kliknięciu na poszczególne nazwy hostingów, otrzymujesz informacje o stopniu wykorzystania usługi. Dodatkowo, wchodząc w opcję „Pakiety hostingowe” w panelu po lewej stronie, otrzymujesz szczegółowe dane o każdej z wykupionych usług w formie tabelarycznej.


    iUCw91Is320
    Zobacz powiększenie w nowej zakładce

     

    wróć do góry


     

    33. Jakie są parametry techniczne aplikacji PHP?

    Na naszych serwerach jest zaimplementowany PHP-FPM. Obecnie dostępna jest wersja PHP 5.6.18.  Ze względów bezpieczeństwa wyłączone są funkcje:

    Limity hostingu:

    Wysyłanie maili z aplikacji wymaga podania adresu serwera smtp, konta oraz hasła użytkownika z poziomu, z którego mamy zamiar wysyłać maile.

    Uwaga!

    Powyższe informacje nie stanowią gwarantowanej oferty i mogą ulec zmianie.

     

    wróć do góry


     

    34. Jaki jest maksymalny rozmiar pliku w aplikacjach WWW i PHP, jaki można wgrać na hosting użytkownika?

    Obecnie limit wynosi 25MB, natomiast jeśli zaistnieje uzasadniona potrzeba wgrania większego pliku, prosimy o kontakt.

     

    wróć do góry


     

    34. Jak utworzyć przekierowanie HTTP?

    Przekierowanie HTTP pozwala kierować ruchem wszystkich naszych domen i subdomen na jedną stronę główną. Użytkownik ma możliwość utworzenia przekierowanie po wybraniu zakładki „Pakiety hostingowe” w panelu użytkownika, a następnie zjechaniu w dół do pola „Dodaj nowe przekierowanie”.

    Następnie należy:

    1. Wybrać hosting, na którym znajduje się domena, którą chcemy przekierować (np. mojadomena.pl).
    2. Wybrać domenę, którą przekierowujemy.
    3. Uzupełnić ścieżkę o dokładny adres (w przypadku subdomen), bądź pozostawić „/”, jeśli chodzi dokładnie o adres wybranej domeny.
    4. Wybrać stronę, na którą chcemy przekierować wybraną domenę (nowadomena.pl).
    5. Zatwierdzić przyciskiem.

    Od tego momentu, każdemu, kto wpisze adres mojadomena.pl, będzie wyświetlać się strona nowadomena.pl.

     

    wróć do góry


     

    Reklama

     

     

    36. Jak się zareklamować?

    W ramach usługi ipakiet.pl, oferujemy również nowoczesną i skuteczną kampanię reklamową, opartą o Google AdWords. Jest to sposób reklamowania swojej strony w wyszukiwarce Google przy wykorzystaniu słów kluczowych, związanych z prowadzoną działalnością. Dzięki temu nawet gdy Twoja firma nie wyświetli się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, odpowiednie przygotowanie kampanii reklamowej Google AdWords spowoduje wyświetlenie jej reklamy w pasku obok wyników, zgodnie z podanymi wcześniej słowami kluczowymi. Jest to jedna z najbardziej efektywnych form reklamy w Internecie, gdyż płaci się tylko za kliknięte własne reklamy (Klient zobaczył Twoją reklamę i w nią kliknął w celu uzyskania większej ilości informacji), a nie np. za ilość ich wyświetleń, czy wyłącznie za czas trwania kampanii. Oznacza to tyle, że każda wydana w ten sposób złotówka przeznaczona jest na zdobywanie nowych klientów. W celu pozyskania bardziej szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu z nami.

    Dodatkowo, nasze reklamy możemy oprzeć o kampanię SEO, czyli optymalizację stron dla wyszukiwarek internetowych (pozycjonowanie). Za pomocą optymalizacji zarówno kodu samej strony www, jak i jej treści, osiągamy możliwie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania wybranych wyszukiwarek internetowych. Na życzenie Klienta prowadzimy również kampanie Social Media, a także produkujemy ciekawe i unikalne strony www.

     

    wróć do góry


    Wybierz usługi

    aktywuj ipakiet.pl

    STREFA KLIENTA
    KONTAKT

    tel: 71 769 55 75
    e-mail: bok@ipakiet.pl